SKILLS Institute

Szkolenie

WŁaśnie awansowałem

– co dalej?

GRUPA DOCELOWA:

Menedżerowie wszystkich szczebli

CZAS SZKOLENIA:

2+1 dni

UCZESTNICY:

5-10 osób

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Brak

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

  • Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
  •  Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
  • Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
  • Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
  • Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

MODUŁ 1
KIM JESTEM I KIM SĄ LUDZIE WOKÓŁ MNIE

  • Świadomość siebie samego
  • Zarządzanie sobą
  • Świadomość społeczna
  • Wchodzenie w relacje

WARSZTAT:
Moje mocne i słabe strony w obszarach świadomości siebie i zarządzania sobą


MODUŁ 2
Rola i misja menedżera

  • Czego oczekuje się dziś od menedżerów?
  • Jaka jest podstawowa misja lidera?
  • Co to znaczy: być dobrym liderem / menedżerem?
  • Dwa podstawowe priorytety: osiąganie celów i dbałość o well-being zespołu
  • Jak widzą mnie inni i jak ja postrzegam siebie

WARSZTAT:
Prawdy i mity zarządzania. Najczęściej popełniane błędy. Analiza przykładowych sytuacji

 


MODUŁ 3
RELACJE: DOSTOSOWANIE STYLU I ODPOWIEDNIEGO PODEJŚCIA DO CZŁONKÓW ZESPOŁU

  • Cztery style zarządzania: dyrektywny, trenerski, wspierający i delegujący
  • Model DISC dla menedżera i dla jego zespołu

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(odgrywanie ról) Adaptowanie swojego stylu zarządzania do różnych poziomów kompetencji członków zespołu i różnych osobowości

MODUŁ 4
USTAWIANIE CELÓW I SKUTECZNE ZBIERANIE INFORMACJI ZWROTNEJ

  • Model SMART
  • Sprawdzanie zgodności celów indywidualnych z celami firmy
  • Cztery rodzaje celów: uczenie się i rozwój; procesy wewnętrzne (jakość, wydajność, poczucie bezpieczeństwa); ustalanie i zapewnianie wartości; wyniki finansowe
  • Formułowanie skutecznej informacji zwrotnej metodą Komunikacji Bez Przemocy (NVC)

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE (odgrywanie ról):
Ustalanie celów, informacja zwrotna


MODUŁ 5
Zwiększanie autonomii członków zespołu i ich rozwój

  • Jaki poziom autonomii mogę dać moim pracownikom?
  • Model przywództwa sytuacyjnego Hersey’a i Blancharda
  • Macierz kompetencji i podnoszenie poziomu kompetencji
  • Włączanie nowych członków do zespołu

WARSZTAT:
Tworzenie planu rozwoju autonomii mojego zespołu

 


MODUŁ 6
OBIEKTYWNA OCENA WYDAJNOŚCI PRACY ZESPOŁU

  • Uprzedzenia poznawcze, które istotnie wpływają na nasze oceny
  • Strategie przeciwdziałania uprzedzeniom
  • Przygotowanie i przeprowadzenie oceny rocznej
  • Regularne rozmowy 1 na 1

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE (odgrywanie ról): Ocena roczna


MODUŁ 7
ZACHOWANIE MOTYWACJI I DOBREGO PODEJŚCIA DO PRACY W MOIM ZESPOLE

  • Dziesięć poziomów motywacji
  • Równowaga między poziomem inwestowania w
    ten obszar a uzyskiwanym zwrotem

WARSZTAT:
 Tworzenie mapy dalszego rozwoju