Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole
CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:
Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole
MODUŁ 1 KIM JESTEM I KIM SĄ LUDZIE WOKÓŁ MNIE
Świadomość siebie samego
Zarządzanie sobą
Świadomość społeczna
Wchodzenie w relacje
WARSZTAT: Moje mocne i słabe strony w obszarach świadomości siebie i zarządzania sobą
MODUŁ 2 Rola i misja menedżera
Czego oczekuje się dziś od menedżerów?
Jaka jest podstawowa misja lidera?
Co to znaczy: być dobrym liderem / menedżerem?
Dwa podstawowe priorytety: osiąganie celów i dbałość o well-being zespołu
Jak widzą mnie inni i jak ja postrzegam siebie
WARSZTAT: Prawdy i mity zarządzania. Najczęściej popełniane błędy. Analiza przykładowych sytuacji
MODUŁ 3 RELACJE: DOSTOSOWANIE STYLU I ODPOWIEDNIEGO PODEJŚCIA DO CZŁONKÓW ZESPOŁU
Cztery style zarządzania: dyrektywny, trenerski, wspierający i delegujący
Model DISC dla menedżera i dla jego zespołu
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: (odgrywanie ról) Adaptowanie swojego stylu zarządzania do różnych poziomów kompetencji członków zespołu i różnych osobowości
MODUŁ 4 USTAWIANIE CELÓW I SKUTECZNE ZBIERANIE INFORMACJI ZWROTNEJ
Model SMART
Sprawdzanie zgodności celów indywidualnych z celami firmy
Cztery rodzaje celów: uczenie się i rozwój; procesy wewnętrzne (jakość, wydajność, poczucie bezpieczeństwa); ustalanie i zapewnianie wartości; wyniki finansowe
Formułowanie skutecznej informacji zwrotnej metodą Komunikacji Bez Przemocy (NVC)