Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole
CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:
Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole
MODUŁ 1 ROLA I MISJA MENADŻERA
Czego oczekuje się dziś od menedżerów?
Jaka jest podstawowa misja lidera?
Co to znaczy: być dobrym liderem / menedżerem?
Dwa podstawowe priorytety: osiąganie celów i dbałość o well-being zespołu
WARSZTAT: Prawdy i mity zarządzania. Najczęściej popełniane błędy
MODUŁ 2 Dostosowanie stylu i odpowiedniego podejścia do członków zespołu
Cztery style zarządzania: dyrektywny, wyjaśniający, uczestniczący i delegujący
Model DISC
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: (odgrywanie ról) adaptowanie swojego stylu zarządzania do różnych poziomów kompetencji członków zespołu i różnych osobowości
MODUŁ 3 Ustawianie celów i skuteczne zbieranie informacji zwrotnej
Model SMART
Model OKR i sprawdzanie zgodności celów indywidualnych z celami firmy
Cztery rodzaje celów: uczenie się i rozwój; procesy wewnętrzne (jakość, wydajność, poczucie bezpieczeństwa); ustalanie i zapewnianie wartości; wyniki finansowe
Formułowanie skutecznej informacji zwrotnej metodą Komunikacji Bez Przemocy (NVC)
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: (odgrywanie ról) ustalanie celów i informacja zwrotna
MODUŁ 4 Zwiększanie autonomii członków zespołu i ich rozwój
Jaki poziom autonomii mogę dać moim pracownikom?
Model przywództwa sytuacyjnego Hersey’a i Blancharda
Macierz kompetencji
Podnoszenie poziomu kompetencji
Włączanie nowych członków do zespołu
WARSZTAT: Tworzenie planu rozwoju autonomii mojego zespołu
MODUŁ 5 Obiektywna ocena wydajności pracy zespołu
Uprzedzenia poznawcze, które istotnie wpływają na nasze oceny