SKILLS Institute

Szkolenie

Zarządzanie zespołem

grupa czy indywidualności

GRUPA DOCELOWA:

Menedżerowie wszystkich szczebli

CZAS SZKOLENIA:

2+1 dni

UCZESTNICY:

4-10 osób

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Brak

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

  • Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
  •  Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
  • Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
  • Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
  • Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

MODUŁ 1
ROLA I MISJA MENADŻERA

  •  Czego oczekuje się dziś od menedżerów?
  •  Jaka jest podstawowa misja lidera?
  •  Co to znaczy: być dobrym liderem /
    menedżerem?
  • Dwa podstawowe priorytety: osiąganie celów i
    dbałość o well-being zespołu

WARSZTAT:
Prawdy i mity zarządzania. Najczęściej popełniane błędy


MODUŁ 2
Dostosowanie stylu
i odpowiedniego podejścia
do członków zespołu

  •  Cztery style zarządzania: dyrektywny,
    wyjaśniający, uczestniczący i delegujący
  •  Model DISC

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(odgrywanie ról) adaptowanie swojego stylu zarządzania do różnych poziomów kompetencji członków zespołu i różnych osobowości


MODUŁ 3
Ustawianie celów i skuteczne zbieranie informacji zwrotnej

  • Model SMART
  • Model OKR i sprawdzanie zgodności celów
    indywidualnych z celami firmy
  • Cztery rodzaje celów: uczenie się i rozwój;
    procesy wewnętrzne (jakość, wydajność,
    poczucie bezpieczeństwa); ustalanie i
    zapewnianie wartości; wyniki finansowe
  • Formułowanie skutecznej informacji zwrotnej
    metodą Komunikacji Bez Przemocy (NVC)

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(odgrywanie ról) ustalanie celów i informacja zwrotna

MODUŁ 4
Zwiększanie autonomii członków zespołu i ich rozwój

  • Jaki poziom autonomii mogę dać moim
    pracownikom?
  • Model przywództwa sytuacyjnego Hersey’a i
    Blancharda
  • Macierz kompetencji
  • Podnoszenie poziomu kompetencji
  • Włączanie nowych członków do zespołu

WARSZTAT:
Tworzenie planu rozwoju autonomii mojego zespołu


MODUŁ 5
Obiektywna ocena wydajności pracy zespołu

  • Uprzedzenia poznawcze, które istotnie
    wpływają na nasze oceny
  • Strategie przeciwdziałania uprzedzeniom
  • Przygotowanie i przeprowadzenie oceny rocznej
  • Regularne rozmowy 1 na 1

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(odgrywanie ról) ocena roczna


MODUŁ 6
Zachowanie motywacji i dobrego podejścia do pracy w moim zespole

  • Dziesięć poziomów motywacji
  • Równowaga między poziomem inwestowania w
    ten obszar a uzyskiwanym zwrotem
  • Złoty okrąg: przypisywanie znaczenia
    realizowanym projektom

WARSZTAT:
 Tworzenie mapy dalszego rozwoju