SKILLS Institute

Szkolenie

Konflikty –

zapobieganie i zarządzanie

GRUPA DOCELOWA:

Menedżerowie wszystkich szczebli

CZAS SZKOLENIA:

2+1 dni

UCZESTNICY:

5-10 osób

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Brak

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

  • Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
  •  Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
  • Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
  • Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
  • Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

MODUŁ 1
DEFINIOWANIE KONFLIKTU

  • Konflikt, nieporozumienie, napięcie – czym to się różni od siebie?
  • Czy konflikt jest zawsze czymś negatywnym? Jak prawidłowo rozumieć istotę konfliktu?
  • Wykorzystanie konfliktu jako sposobności do rozwiązania problemów wewnątrz organizacji

WARSZTAT:
Burza mózgów prowadząca do prawidłowego zrozumienia konfliktu


MODUŁ 2
OCENA ZACHOWANIA MENEDŻERA W OBLICZU KONFLIKTU

  • Model Thomasa-Kilmanna określający style zarządzania konfliktami: unikanie, konfrontacja, kompromis, dostosowanie, współpraca
  • Który styl zarządzania powinienem zastosować w danej sytuacji

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(odgrywanie ról): przeprowadzanie testu T-K i analiza wyników


MODUŁ 3
ZASTOSOWANIE RÓŻNYCH STYLÓW ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM NA KONKRETNYCH PRZYKŁADACH

  • Wprowadzanie kompromisu i współpracy do codziennej praktyki zarządzania
  • Ćwiczenia z zastosowaniem technik negocjacji Chrisa Vossa

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Gra w pomarańczowe Ugli i studia przypadku w grupie uczestników

MODUŁ 4
ODTWARZANIE SCHEMATÓW ZACHOWANIA CZŁONKÓW ZESPOŁU W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH

  • Trójkąt Karpmana: ratownik, oskarżyciel i ofiara
  • Formuła Berna
  • Strategie przeciwdziałania konkretnym zachowaniom

WARSZTAT:
Wymiana doświadczeń na temat trójkąta Karpmana


MODUŁ 5
PRZEKAZYWANIE INFORMACJI ZWROTNEJ W SPOSÓB SZCZERY I POZYTYWNY

  • Model SMART
  • Metodologia DESC formułowania informacji zwrotnej
  • Techniki zmiany narracji rozmowy

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
(odgrywanie ról): informacje zwrotne w praktyce


MODUŁ 6
PLAN DALSZEGO DZIAŁANIA I PODSUMOWANIE

  • Ustalenie konkretnych celów na okres 3 miesięcy i na okres 6 miesięcy
  • Dyskusja w grupie nad konkretnymi, rzeczywistymi problemami uczestników

WARSZTAT:
 Tworzenie mapy dalszego rozwoju