Szkolenie Konflikty – zapobieganie i zarządzanie GRUPA DOCELOWA: Menedżerowie wszystkich szczebli CZAS SZKOLENIA: 2+1 dni UCZESTNICY: 5-10 osób WYMAGANIA WSTĘPNE: Brak CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW: Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikamiWzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołuWdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołuUtrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW: Identyfikacja sytuacji konfliktowej i jej źródeł Zrozumienie punktu widzenia stron sporu Zastosowanie odpowiedniego postępowania w celu zapobiegania konfliktom i dla ich rozwiązywania MODUŁ 1DEFINIOWANIE KONFLIKTU Konflikt, nieporozumienie, napięcie – czym to się różni od siebie?Czy konflikt jest zawsze czymś negatywnym? Jak prawidłowo rozumieć istotę konfliktu?Wykorzystanie konfliktu jako sposobności do rozwiązania problemów wewnątrz organizacji WARSZTAT: Burza mózgów prowadząca do prawidłowego zrozumienia konfliktu MODUŁ 2OCENA ZACHOWANIA MENEDŻERA W OBLICZU KONFLIKTU Model Thomasa-Kilmanna określający style zarządzania konfliktami: unikanie, konfrontacja, kompromis, dostosowanie, współpracaKtóry styl zarządzania powinienem zastosować w danej sytuacji ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:(odgrywanie ról): przeprowadzanie testu T-K i analiza wyników MODUŁ 3ZASTOSOWANIE RÓŻNYCH STYLÓW ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM NA KONKRETNYCH PRZYKŁADACH Wprowadzanie kompromisu i współpracy do codziennej praktyki zarządzaniaĆwiczenia z zastosowaniem technik negocjacji Chrisa Vossa ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:Gra w pomarańczowe Ugli i studia przypadku w grupie uczestników MODUŁ 4ODTWARZANIE SCHEMATÓW ZACHOWANIA CZŁONKÓW ZESPOŁU W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH Trójkąt Karpmana: ratownik, oskarżyciel i ofiaraFormuła BernaStrategie przeciwdziałania konkretnym zachowaniom WARSZTAT: Wymiana doświadczeń na temat trójkąta Karpmana MODUŁ 5PRZEKAZYWANIE INFORMACJI ZWROTNEJ W SPOSÓB SZCZERY I POZYTYWNY Model SMARTMetodologia DESC formułowania informacji zwrotnejTechniki zmiany narracji rozmowy ĆWICZENIA PRAKTYCZNE(odgrywanie ról): informacje zwrotne w praktyce MODUŁ 6 PLAN DALSZEGO DZIAŁANIA I PODSUMOWANIE Ustalenie konkretnych celów na okres 3 miesięcy i na okres 6 miesięcyDyskusja w grupie nad konkretnymi, rzeczywistymi problemami uczestników WARSZTAT: Tworzenie mapy dalszego rozwoju