SKILLS Institute

Szkolenie

ZARZĄDZANIE

CZASEM I PRIORYTETAMI

GRUPA DOCELOWA:

Menedżerowie wszystkich szczebli

CZAS SZKOLENIA:

2 dni

UCZESTNICY:

5-10 osób

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Brak

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

  • Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
  •  Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
  • Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
  • Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
  • Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

MODUŁ 1
RZUT OKA NA BIEŻĄCY STYL ORGANIZOWANIA CZASU

  • Jak wygląda mój standardowy dzień w pracy?
  • Jak nadaję priorytet moim zadaniom?
  • Jak dotrzymuję wszystkich moich zobowiązań?

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Autodiagnoza swoich zdolności organizacyjnych


MODUŁ 2
ANALIZA CZASU PRACY POD KĄTEM JEGO LEPSZEGO WYKORZYSTANIA

  • Siedem zasad organizowania czasu
  • Zadania płynne i zadania stałe
  • Chronoergonomika
  • Przedziały czasowe
  • Czas współpracy i własny czas twórczy

WARSZTAT:
Wykorzystanie czasu w sposób świadomy i w sposób bierny; retrospektywna analiza własnego kalendarza


MODUŁ 3
SKUTECZNE ZARZĄDZANIE POCZTĄ I ZADANIAMI DO WYKONANIA

  • Jak pamiętamy wszystkie zadania, które mamy wykonać?
  • Metoda GTD
  • Zastosowanie GTD do zarządzania mailami: „zerowa skrzynka odbiorcza”
  • Narzędzia do wykorzystania: lista zadań

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(odgrywanie ról) Zastosowanie metody GTD do listy zadań

MODUŁ 4

PRAWIDŁOWE PRIORYTETOWANIE ZADAŃ

  • Macierz Eisenhowera
  • Rozróżnianie zadań pilnych od ważnych
  • Szybka ocena ROI danego zadania
  • Ustalanie planu mówienia „nie”

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Zastosowanie zasad priorytetyzowania zadań na liście


MODUŁ 5
JAK PANOWAĆ NAD DOSTĘPNYMI NARZĘDZIAMI CYFROWYMI

  • Identyfikacja technik zastosowanych w konstrukcji narzędzi, mających na celu utrzymanie naszej uwagi
  • Ustalenie reguł pracy pozwalających na zachowanie higieny cyfrowej
  • Czy narzędzia wspomagają nas w pracy czy też są naszymi wrogami?

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Podjęcie wyzwania do przejęcia kontroli nad narzędziami cyfrowymi


MODUŁ 6
ZARZĄDZANIE PILNYMI ZADANIAMI I SZTUKA MÓWIENIA „NIE”

  • Odpowiadanie na nieoczekiwane żądania i zastosowanie zasady „trójkąta władzy”
  • Czym różni się mówienie „nie” od asertywności?

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE (odgrywanie ról): Reagowanie na pilną prośbę


MODUŁ 7 (opcja)
PLAN DALSZEGO DZIAŁANIA

  • Podsumowanie
  • Tworzenie planu osobistego rozwoju

WARSZTAT:
Podsumowanie w grupie i narzędzia do monitorowania postępów w rozwoju osobistym