Szkolenie ZARZĄDZANIE CZASEM I PRIORYTETAMI GRUPA DOCELOWA: Menedżerowie wszystkich szczebli CZAS SZKOLENIA: 2 dni UCZESTNICY: 5-10 osób WYMAGANIA WSTĘPNE: Brak CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW: Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikamiWzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołuWdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołuUtrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW: Przeanalizowanie swojego czasu pracy pod kątem jego lepszego wykorzystania Efektywne zarządzanie pocztą i listą zadań do wykonania Skuteczna priorytetyzacja zadań Odpowiednie wykorzystanie dostępnych narzędzi Zarządzanie pilnymi żądaniami i sztuka mówienia „nie” MODUŁ 1RZUT OKA NA BIEŻĄCY STYL ORGANIZOWANIA CZASU Jak wygląda mój standardowy dzień w pracy?Jak nadaję priorytet moim zadaniom?Jak dotrzymuję wszystkich moich zobowiązań? ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Autodiagnoza swoich zdolności organizacyjnych MODUŁ 2ANALIZA CZASU PRACY POD KĄTEM JEGO LEPSZEGO WYKORZYSTANIA Siedem zasad organizowania czasuZadania płynne i zadania stałeChronoergonomikaPrzedziały czasoweCzas współpracy i własny czas twórczy WARSZTAT:Wykorzystanie czasu w sposób świadomy i w sposób bierny; retrospektywna analiza własnego kalendarza MODUŁ 3SKUTECZNE ZARZĄDZANIE POCZTĄ I ZADANIAMI DO WYKONANIA Jak pamiętamy wszystkie zadania, które mamy wykonać?Metoda GTDZastosowanie GTD do zarządzania mailami: „zerowa skrzynka odbiorcza”Narzędzia do wykorzystania: lista zadań ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: (odgrywanie ról) Zastosowanie metody GTD do listy zadań MODUŁ 4PRAWIDŁOWE PRIORYTETOWANIE ZADAŃ Macierz EisenhoweraRozróżnianie zadań pilnych od ważnychSzybka ocena ROI danego zadaniaUstalanie planu mówienia „nie” ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Zastosowanie zasad priorytetyzowania zadań na liście MODUŁ 5JAK PANOWAĆ NAD DOSTĘPNYMI NARZĘDZIAMI CYFROWYMI Identyfikacja technik zastosowanych w konstrukcji narzędzi, mających na celu utrzymanie naszej uwagiUstalenie reguł pracy pozwalających na zachowanie higieny cyfrowejCzy narzędzia wspomagają nas w pracy czy też są naszymi wrogami? ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:Podjęcie wyzwania do przejęcia kontroli nad narzędziami cyfrowymi MODUŁ 6 ZARZĄDZANIE PILNYMI ZADANIAMI I SZTUKA MÓWIENIA „NIE” Odpowiadanie na nieoczekiwane żądania i zastosowanie zasady „trójkąta władzy”Czym różni się mówienie „nie” od asertywności? ĆWICZENIA PRAKTYCZNE (odgrywanie ról): Reagowanie na pilną prośbę MODUŁ 7 (opcja)PLAN DALSZEGO DZIAŁANIA PodsumowanieTworzenie planu osobistego rozwoju WARSZTAT:Podsumowanie w grupie i narzędzia do monitorowania postępów w rozwoju osobistym