SKILLS Institute

Szkolenie

Efektywna

komunikacja

GRUPA DOCELOWA:

Menedżerowie i pracownicy

CZAS SZKOLENIA:

2 dni

UCZESTNICY:

5-10 osób

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Brak

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

  • Wprowadzenie prawidłowego podejścia do pracy w zespole
  •  Ustalenie celów i wprowadzenie skutecznej komunikacji zwrotnej z pracownikami
  • Wzmocnienie więzi w zespole i dbałość o rozwój zespołu
  • Wdrożenie obiektywnych kryteriów oceny pracy członków zespołu
  • Utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole

CELE EDUKACYJNE DLA UCZESTNIKÓW:

MODUŁ 1
WYZWANIA W KOMUNIKACJI

  • Dlaczego dziś tak trudno jest się dobrze porozumieć?
  • Jakie są bariery w codziennej komunikacji?
  • Model nadajnik – odbiornik
  • Komunikacja werbalna, parawerbalna i niewerbalna

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Gra w odwrotne Kalambury


MODUŁ 2
Efektywna komunikacja w zespole

  • Zastosowanie właściwych narzędzi
  • Techniki aktywnego słuchania: ponowne sformułowanie treści, rola ciszy, pytania szczegółowe

WARSZTAT:
Dostosowanie swoich komunikatów ze wsparciem modelu DISC


MODUŁ 3
BĄDŹ GOSPODARZEM DOBREGO SPOTKANIA

  • Podstawy prowadzenia efektywnego spotkania
  • Role do rozdania: facylitator, sekretarz, strażnik czasu
  • Narzędzia i techniki dynamizowania spotkań
  • Zarządzanie wystąpieniami na spotkaniach

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Zorganizujmy najlepsze na świecie spotkanie

MODUŁ 4
EFEKTYWNA PREZENTACJA PROJEKTU PODCZAS SPOTKANIA Z PRZEŁOŻONYM

  • Przygotowanie odpowiednich argumentów
  • Przewidywanie pojawiających się obiekcji

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
(gra) Argumenty i obiekcje


MODUŁ 5
WYSTĄPIENIA NA FORUM PUBLICZNYM

  • Przygotowanie prezentacji wokół trzech kluczowych tez
  • Wykorzystanie schematu: wprowadzenie, rozwinięcie i podsumowanie kluczowych pomysłów

WARSZTAT:
Przygotowanie i przeprowadzenie 3‑minutowej prezentacji


MODUŁ 6
PLAN DALSZEGO DZIAŁANIA I PODSUMOWANIE

  • Tworzenie planu działania w celu dostosowania własnego stylu komunikacji do wiedzy uzyskanej podczas szkolenia
  • Ustalenie konkretnych celów na okres 3 miesięcy i na okres 6 miesięcy

WARSZTAT:
 Tworzenie mapy dalszego rozwoju